İçeriğe geç

Aracın Arkası Neden Savrulur

Araçta savrulma neden olur?

Bir arabanın neden kaydığı sorusu birçok araç sahibi ve sürücü için endişe kaynağıdır. Bir aracın kaymasının nedeni merkezkaç kuvvetidir. Merkezkaç kuvveti aracın arkasını direksiyona zıt yönde iter. Başka bir deyişle, sürücü direksiyonu sağa çevirse bile aracın arkası sola kayabilir.

Araba giderken neden savrulur?

Sürücünün yönünden çıkan ön kısım dengesini kaybeder ve farklı bir yöne savrulur. Bu sorun oluştuğunda arka tekerleklerin tutuşunda bir fark olmadığı için kayma meydana gelir. Çoğunlukla virajlarda oluşan bu sorunda araçlar düz gitme eğilimindedir.

Aracın arkası neden gezer?

“Aşırı dönüş nedir?” sorusunun en anlaşılır cevabı, aracın tekerleklerinin hedef hızdan daha hızlı dönmesiyle açıklanabilir. Ön tekerlekler sürücünün istediğinden daha hızlı döner ve bu da arka tekerleklerin kaymasına neden olur.

Arabanın arkası neden çöker?

Arızalı veya hasarlı süspansiyon bileşenleri aracın arkasının aşırı yüklenmesine ve çökmesine neden olabilir. Yay veya helezon yay arızası: Yaylar veya helezon yaylar süspansiyon sisteminde aracın ağırlığını desteklemekten sorumludur. Hasarlı veya kırık yaylar aracın arkasının çökmesine neden olabilir.

Arabanın arkası neden yalpalar?

Arabanız düşük hızlarda sallanmaya başlarsa, buna neden olabilecek birkaç şey vardır. Arka tekerlek hizalaması: Arka tekerleklerin yanlış hizalanması, özellikle düşük hızlarda arabanın sallanmasına neden olabilir. Lastik dengesizliği: Dengesiz lastikler, yolda sürüş sırasında can sıkıcı titreşimlere neden olabilir.

Arabanın arkası neden kayar?

Aşırı dönüş durumları sadece sürücüyle ilgili olmayabilir. Aşırı dönüşün nedenleri arasında araçtaki eski veya aşınmış lastikler, kötü ayarlanmış veya hasarlı araç mekaniği, hatalı motor-şanzıman düzenlemeleri ve araca sonradan takılan modifiye edilmiş parçalar bulunur.

Yolda giden araba neden sallanır?

Hızlanma sırasında artan titreşimler, tekerleklerdeki hafif dengesizliklerden kaynaklanır. Tekerlekler zamanla veya karşı ağırlık eksikliğinden dolayı dengesizleşmiş olabilir. Arabanızın sallanmasının lastikle ilgili nedenleri arasında zayıf lastik dişleri veya gevşek bijon somunları da olabilir.

Araba yolda giderken neden titreme yapar?

Normal hızlarda titreşimler fren diskinden, lastiklerden veya en kötüsü motordan kaynaklanabilir. Kısa sürede ortaya çıkmaz, ancak uzun vadede kendini gösterir. Aksta da dengesizlik olabilir. Aracın motoru kontrol edilmelidir.

Virajda araba neden savrulur?

Viraj alırken aracın arkası kaymaya başlarsa ne yapabiliriz? Yağmur ve çakıl nedeniyle kaygan olan bir yolda viraj alırken, aracın arkası merkezkaç kuvveti nedeniyle sallanmaya başlar. Böyle bir durumda, direksiyonu her zaman aracın kaydığı yönün tersine ve ters yönde çevirmek önemlidir.

Araba arkayı neden sallar?

Şaft kamaları ve eklemleri sarsılabilir: Şaft kamaları veya eklemleri arızalanırsa, araç sarsılabilir. Aracın alt kısmında bir sarsıntı ve titreme hissedilebilir. Çözüm, arızalı parçaları değiştirmektir.

Araba neden hantallaşır?

Yukarıda açıklanan nedenlerin dışında bunun genel nedeni gaz tepkisindeki gecikmedir. Yani aracınızın gaz pedalına bastığınızda motora yeterince hızlı sinyal gönderilmez, bu da aracın tepkiselliğini etkiler ve sürücü açısından gaz tüketmez, bu da onu sakar ve baygın yapar.

Araç giderken neden silkeler?

Araç sarsıntısının en yaygın nedenleri lastik dengesizliği, tekerlek hizalama sorunları, süspansiyon sistemi sorunları ve motor çalışmasındaki düzensizlikler olabilir. Bu nedenler aracın titreşmesine ve sürücü için rahatsız edici bir durum yaratmasına neden olabilir.

Arka amortisörün bozuk olduğu nasıl anlaşılır?

Sert darbelere sürekli maruz kalmak amortisörün bozulmasına neden olabilir. Bu parça arızalanırsa aracın süspansiyonu sertleşir ve çalışmaz hale gelir. Özellikle engebeli yollarda sürüş sırasında tekerleklerden gelen bazı sesler amortisörün arızalı olduğunun bir işareti olabilir.

Arabanın arkasında neler olmalı?

Bagajda her zaman gerekli ilk yardım malzemeleri hazır bulundurulmalıdır. İlk yardım çantası, yangın söndürücü, kriko, reflektör, bijon anahtarı, çekme halatı, zincir, taşınabilir lamba ve alet çantası gibi malzemelerden oluşmaktadır.

Arabanın altı vurursa ne olur?

Alttan kaldırıma veya bir kayaya çarpan bir araç krank karterine çarpabilir ve onu kırabilir, yağ bitebilir ve motor kilitlenebilir. Şasinin uçlarına çarparsa hava yastıkları açılabilir. Şanzıman ve aktarma organlarındaki hasar nedeniyle araç tamamen hasar görebilir. Bu nedenle, aracın alttan çarpılıp tamamen hasar görme olasılığı çok yüksektir.

Arabanın yol tutuşu neden bozulur?

Yüksek tutuşa sahip bir araç, hem virajlarda hem de düz yollarda çok iyi performans göstererek kaymayı önler. Yol tutuşunu etkileyen başlıca faktörler şunlardır: Bunlara aerodinamik, lastikler, ağırlık merkezi, süspansiyon, şasi sürtünmesi ve Elektronik Denge Programı (ESP) dahildir.

Araçta silkelenme neden olur?

Araç sarsıntısının en yaygın nedenleri lastik dengesizliği, tekerlek hizalama sorunları, süspansiyon sistemi sorunları ve motor çalışmasındaki düzensizlikler olabilir. Bu nedenler aracın titreşmesine ve sürücü için rahatsız edici bir durum yaratmasına neden olabilir.

Araba virajda neden savrulur?

Viraj alırken aracın arkası kaymaya başlarsa ne yapabiliriz? Yağmur ve çakıl nedeniyle kaygan olan bir yolda viraja girerken, aracın arkası merkezkaç kuvveti nedeniyle sallanmaya başlar. Böyle bir durumda, direksiyonu her zaman aracın kaydığı yönün tersine ve ters yönde çevirmek önemlidir.

Arabada sarsıntı neden olur?

Araç sürüş veya rölantide titreşiyorsa, motorda bir sorun olabilir. Motorun düzgün çalışması için yeterli hava, yakıt veya kıvılcım olmayabilir. Bujileri değiştirme zamanı gelmiş olabilir. Kirli ve tıkalı bir hava filtresi de sorunun nedeni olabilir.

Kaynak: guci.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir