İş yerinde etik kurallar nelerdir?
Çalışanlarımızın haklarına saygı göstermek, onlara iyi ve güvenli bir çalışma ortamı sağlamak, çalışanlarımızın yeteneklerinin en iyi şekilde kullanılmasını ve geliştirilmesini sağlamak, herkese yetenek ve becerilerini daha da geliştirmeleri için eşit fırsatlar sunan katılımcı bir çalışma ortamı yaratmak.
İş hayatında etik ilkeler nelerdir?
İş hayatında etik ilkeler.Adalet.Eşitlik.Dürüstlük ve bütünlük.Tarafsızlık.Sorumluluk.İnsan haklarıHümanizm.Daha fazla makale…
İş etiğinin temel prensipleri nelerdir?
İş etiği; dürüstlük, adalet, saygı, sorumluluk ve güven gibi temel değerlere odaklanır. İş etiği genel olarak doğru, dürüst ve adil davranışı temsil eden değerlere odaklanırken, şirket içinde ve dışında kurallara ve ilkelere de dikkat eder.
Çalışanlarda etik dışı davranışlar nelerdir?
Ahlak dışı davranış, sahte ve yanıltıcı belge düzenleme, zimmete para geçirme, hakaret ve küfür, cinsel taciz, zorbalık ve sindirme, yaralama, kötü alışkanlıklar, devlet veya şirket sırlarının ifşa edilmesi
Etik kuralları nelerdir örnek?
Dürüstlük, doğruluk. Başkalarına yardım etmek.
Mesleki etik kurallar nelerdir?
EĞİTMENLER İÇİN MESLEKİ ETİK İLKELER Sevgi ve saygı… İyi bir rol model olun. … Adil ve eşit muamele. … Öğrenci gelişimini izleme. … Öğrenci bilgilerini saklama. … Olumsuz psikolojik durumları yansıtmama. … Kötü muameleden kaçınma. … Mesleki yeterlilik.Daha fazla makale…•8 Ekim 2021
Meslek etiğinin 5 temel ilkesi nedir?
Mesleki etiğin temel ilkeleri; iş hayatında doğru davranış, dürüstlük, hakkaniyet, eşitlik ve tarafsızlık, yalan söylememektir.
İşyeri prensipleri nelerdir?
İşyeri ilkeleri, bir organizasyonun değerlerini, kurallarını ve standartlarını belirleyen temel kurallardır. Bu ilkeler etik davranış, saygı, dürüstlük, ekip çalışması ve iletişim gibi unsurları içerir.
En çok bilinen etik ilkeler nelerdir?
Temel etik ilkeler * Dürüstlük, insan onuruna ve emeğe saygı, özerklik, adalet, akademik özgürlük, sorumluluk, güven, doğruluk, objektiflik, açıklık, özeleştiri, koruma, çevreye, doğaya ve yaşam haklarına duyarlılık bu ilkelerin temelini oluşturur.
Yönetimde etik dışı davranışlar nelerdir?
Kamu yönetiminde en sık görülen etik dışı davranışlar arasında ayrımcılık, kayırmacılık, rüşvet, sindirme, ihmal/istismar, bencillik, yolsuzluk, işkence, dalkavukluk, siyasallaştırma, taciz, kötü alışkanlıklar, zimmete para geçirme, dogmatik davranış, bağnazlık ve gereken görevi yerine getirmeme yer alır. Yetki kötüye kullanımı…
Etik ilkelerinin ihlali nasıl sonuçlanır?
Kuralların, yasaların veya yönergelerin ihlal edildiğine dair şüphenizi Etik Kuruluna güvenle bildirebilirsiniz. Böyle bir durumda, Etik Kurulu şüpheyi araştırmak için derhal toplanacak ve ihlaller kanıtlanırsa gerekli düzeltici önlemleri alacaktır.
Çalışma ahlaki nedir?
Çalışma etiği, bir toplumda işe ve çalışmaya yönelik tutum ve değerler kümesidir. Bir toplumun işe yönelik tutumu diğer toplumdan farklı olabileceği gibi, farklı sosyal sınıflarda da bu konuya farklı yaklaşımlar olabilir.
İş hayatında etik kurallar nelerdir?
İş Etiği KurallarıDürüstlük. Dürüstlük ilkesi tüm iç ve dış ilişkilerde ve süreçlerde esastır. … Güvenlik. … Çıkar çatışması … Sorumluluklar. … Yasalara ve yönetmeliklere uyma sorumluluğu. … Hizmette özen yükümlülüğü. … Çevreye ve topluma karşı sorumluluk. … İşyeri politikalarına ve kurallarına uyma sorumluluğu. Daha fazla makale…
Etik dışı örnekler nelerdir?
Etik olmayan davranış, bireylerin, grupların veya örgütlerin toplumun ve/veya mesleğin iyi, güzel ve doğru olarak gördüğü etik kuralları ve ilkeleri terk edip bu kurallara ve ilkelere aykırı hareket etmesiyle ortaya çıkar. Bu bağlamda ihmal, ayrımcılık, rüşvet vb. davranışlar etik olmayan davranışa örnek olarak gösterilebilir.
Mesleki etik olmayan ilkeler nelerdir?
İyilik ve dalkavukluk. Kötü alışkanlıklar, fiziksel ve cinsel taciz.
İş yerinde dikkat edilmesi gereken kurallar nelerdir?
Kurumsal Gelişim MerkeziKişisel markanızı unutmayın. …Unutmayın ki güven ve ödül zamanla kazanılan değerlerdir. …Sağlıklı ve gerekli gördüğünüz sınırları erkenden belirleyin. …İşyerinde önceliğinizin kendi görevleriniz olduğundan emin olun. …Zaman yönetimi becerilerinizi geliştirin.
Ortak etik kurallar nelerdir?
Ortak etik kurallar (değerler): dürüstlük, doğruluk, adalet.
Yönetimde etik dışı davranışlar nelerdir?
Kamu yönetiminde en sık görülen etik dışı davranışlar arasında ayrımcılık, kayırmacılık, rüşvet, sindirme, ihmal/istismar, bencillik, yolsuzluk, işkence, dalkavukluk, siyasallaştırma, taciz, kötü alışkanlıklar, zimmete para geçirme, dogmatik davranış, bağnazlık ve gereken görevi yerine getirmeme yer alır. Yetki kötüye kullanımı…
Etik ilkelerinin ihlali nasıl sonuçlanır?
Kuralların, yasaların veya yönergelerin ihlal edildiğine dair şüphenizi Etik Kuruluna güvenle bildirebilirsiniz. Böyle bir durumda, Etik Kurulu şüpheyi araştırmak için derhal toplanacak ve ihlaller kanıtlanırsa gerekli düzeltici önlemleri alacaktır.
Kaynak: dejure.com.tr